تغییر نام پکیج در برنامه های Android Studio

3/21/2016 MVC(en)
3282

گاهی لازم است قبل از انتشار برنامه های اندروید نام پکیج را تغییر دهیم ،  برای همین منظور در برنامه Android Studio  این تغییر نام را انجام خواهیم داد.

دربرنامه اندروید استادیو بالای  پنل project  روی لیست باز شو کلیک کنید و گزینه project  را انتخاب کنید در قسمت app/src/main/java نام پروژه را خواهید دید، روی آن راست کلیک کنید و سپس Refactor و از منوی بعدی Rename  را انتخاب کند. پس از آن یک پنجره باز می شود ، مطمئن باشید Rename package  را انتخاب کرده اید و در پنجره بعدی نام جدید را وارد نماییدو خواهید دید که نام برنامه در Android Manifest  تغییر کرد و در build.gradle  که در پوشه app  وجود دارد لازم است تا  به صورت دستی نام را تغییر دهیم.

اگر روی اندروید استادیو در بالای پنل روی Android به جای( Project) کلیک کنید نمایش فایلهای پروژه متفاوت خواهد بود و برای دسترسی به Manifist به ترتیب App/manifist/AndroidManifist میتواند با استفاده از Refactor و Rename نام پروژه را تغییر دهید.

و برای تغییر نام در Gradle  باید حتما از gradle که در جلوی آن نوشته شده Modul App  استفاده کنید

با انجام مراحل بالا نام نهایی پروژه تغییر پیدا خواهدکرد، اگر میخواهید بخشهای دیگر نام پکیج را تغییر دهید باید ار پنل Project  روی چرخ دنده کلیک کنید و تیک Compact Empty Middle Package را بردارید حال در پوشه app/src/main/java پوشه های مربوط به نام را خواهید دید و برای تغییر هر قسمت فقط کافی است مراحل بعداز Rfactor  را انجام دهید.